Albánské alpy 2014 – 2.den

Ráno nás v kempu v Boge přivítalo krásné počasí, které konečně odhalilo vrcholy skalnatých hor tyčících se hodně nad dva tisíce metrů. Hluboké údolí s vesničkou Boge jsme tak brzy opustili a začali stoupat prudce vzhůru. Jelikož kemp je v nadmořské výšce lehce pod tisíc metrů, čeká na nás více než tisíc výškových metrů, abychom se vůbec dostali do prvního sedla.

Stoupáme tedy kolmo vzhůru, jelikož jakákoliv stezka zde jednoduše není. Místy se jde lépe, ovšem místy pokračujeme přes nepříjemnou suť, jež ujíždí pod nohama a značně ztěžuje výstup. Nakonec se dostáváme až ke skalnatým částem výstupu, kdy už je třeba zapojit i ruce, ovšem postupuje se mnohem lépe, než v suti. Slunce stále pálí do zad a teplota s přibývajícími hodinami stále stoupá.

Když se už dostáváme do cílového sedla, přichází oblačnost a začíná lehce kapat, takže plánovaná obědová pauza je značně zkrácena. Hlavním důvodem je totiž nutnost dojít na tábořiště dřív, než dorazí bouřka.

To se nám nakonec podaří, přičemž ihned po příchodu všichni staví stany, zatímco my se schováváme do bývalé armádní jeskyně. Zde přečkáváme asi hodinový déšť, načež v klidu a za jasné oblohy stavíme stany.

Jediný problém na tábořišti je s vodou, jelikož zde není přímo pramen, ale pouze malé jezírko se stojící vodou. Ačkoliv voda vypadá čistě, pro jistotu vodu převařujeme. Večer se již chystáme na další den, kdy by už mělo být lepší počasí.