Albánské alpy 2014 – 4.den

Od jezera Boges vyrážíme již v 7 hodin ráno, jelikož nás čeká nejdelší trasa celého přechodu Prokletých hor. Ihned začínáme stoupat a obcházíme vrchol, pod kterým jsme tábořili. Po zhruba půl hodince cesty narážíme na pramen, který je napojen na hadici vedoucí na několik kilometrů vzdálenou salaš Dobraces. Po doplnění zásob vody pokračujeme dále, až dorazíme na zmíněnou salaš Dobraces. Zde koštujeme místní vynikající ovčí sýr a domácí chléb.

Po krátké pauze pokračujeme opět vzhůru nad salaš až do sedla pod Maja Arapit ve výšce zhruba dvou tisíc metrů nad mořem, přičemž cesta vede téměř výhradně po skále, na které je jen stěží možno nalézt kousek stínu. To se nám daří u velkého skalního převisu, kde je naopak velká zima, jelikož je zde propast ke zdroji vody. I tak zde ale děláme menší přestávku. Nakonec  dorážíme do sedla pod Maja Arapit, kde nás čeká zasloužený oběd.

Ze sedla prudce klesáme k starým salaším do rozsáhlého údolí. Místy je sestup opravdu poměrně složitý, nicméně i tak úspěšně sestoupíme zhruba o 400 metrů. Dále pokračujeme k starým salaším, u kterých je spolehlivý zdroj vody, kde opět doplňujeme zásoby vody. Odtud je to již tábořišti již jen vzdušnou čárou jen kousek, ovšem v cestě stojí kruté stoupání.

Od pramene ještě pokračujeme chvíli po příjemné stezce, ze které je krásný výhled na údolí, až dojdeme k výrazné šipce, která nás nasměruje přímo vzhůru, kde nás čeká 700 výškových metrů do sedla Jezerces. V horku stoupáme velmi pomalu, ale na vrcholu nás čeká krásný výhled na jezero Jezerces, kde budeme tábořit. Po krátké pauze už klesáme až k jezeru, i když stezka místy doslova mizí pod nohama. Ihned po příchodu a postavení stanu se jdeme koupat. Ačkoliv je voda opravdu studená, koupání rozhodně stojí za to.