Albánské alpy 2014 – 9.den

Předposlední den nás čekal výstup na nejvyšší vrchol Kosova – Dzeravica, jež se tyčí do výšky 2656 metrů nad mořem. Ráno vstáváme poměrně brzy a nasedáme do přistavených mikrobusů, které nás odvezou až k úpatí hory. Ovšem zhruba po hodině cesty už není silnice absolutně sjízdná, tudíž přesedáme na korbu velkého nákladního vozu, který míří do místního lomu, ze kterého bychom měli vyrazit. Tam dorážíme zhruba po půl hodině. Ihned pak začínáme stoupat, přičemž nikdo pořádně neví, kam přesně bychom měli stoupat.

Po nějaké době se ovšem konečně vrchol ukazuje v plné kráse a můžeme se mu vydat vstříc. Zanedlouho se dostáváme na vrchol, ovšem zároveň s námi jej obsadí i velký mrak, tudíž nemáme z vrcholu žádný výhled. Obědváme, pár fotek a vracíme se zpět, abychom si alespoň horu vyfotili z jejího úpatí.

Stejnou cestou se vracíme, přičemž těsně před cílem se ztrácíme v lese, jelikož jsme odbočili z původní stezky. Míříme tak nejkratší cestou dolů k řece. Zde ovšem není nic, než koryto řeky, tudíž pokračujeme zhruba sto metrů řekou, než narazíme na cestu, která nás dovedla až zpět k místu, kde nás opět vyzvednout mikrobusy.

Večer nás čeká již jež přejezd do Černé hory, kde strávíme následující den jen nákupy do Rožaje a vyrážíme již opět domů do ČR.