Články z kategorie: Česko

NaKole Dokola

Tak už se blíží naše letošní cesta kolem Česka, kterou budeme absolvovat na kolech. Zatím nevíme kudy, ani kdy, ale máme cíl – objet celou republiku dokola a vrátit se zpátky domů. Po cestě chceme navštívit všechny krajní body republiky, přičemž začneme tím nejvýchodnějším a budeme pokračovat na sever, takže jedeme proti směru hodinových ručiček. […]

Praha

Tour de Czech – 16.den

Poslední den jsme měli naplánovaný ranní přesun do Českých Budějovic, odkud jsme se měli vlakem přes Prahu dostat až domů. Jelikož vlak vyjížděl kolem 9 hodiny, museli jsme vstát brzy a dát se na cestu. Za slabou hodinku jsme se dostali do Budějovic, kde jsme ještě před odjezdem stihli nakoupit i jídlo do vlaku. O […]

Tour de Czech – 15.den

Patnáctý den byl prvním, kdy nás potkal déšť. Zatím jsme na cestě zmokli jen lehce první den, jinak pršelo jen předchozí noc. Nicméně jsme s vědomím nepříznivé předpovědi vyrazili poměrně brzy ráno, přičemž našim cílem byl pouze Český Krumlov, jelikož dál by nás nepíše déšť nepustil. Cesta ubíhala rychle až do obce Světlík, ve které […]

Vichřice na Šumavě

Tour de Czech – 14.den

Předchozí noc provázela bouře, což se projevilo i následující den, kdy byla ohromná vlhkost vzduchu a celkově nepříjemné klima. I tak jsme, ač jen se Zbyňkem, vyrazili na cestu k Boubínskému pralesu. Z Černé v Pošumaví jsme si kousek cesty ukrátili vlakem, když jsme vystoupili na zastávce Ovesná, odkud jsme pokračovali kolem řeky Vltavy dále […]

Projížďka kolem Lipna

Tour de Czech – 13.den

Třináctý den jsme již v pěti lidech vyrazili na projížďku kolem Lipna. Nejprve jsme se po Pepovi známé cestě vydali do Frymburku, odkud jsme rovinatou cyklostezkou, která vede přímo kolem břehu přehrady, se dostali až do obce Lipno nad Vltavou. Zde byla naším cílem Stezka korunami stromů. Museli jsme sice vyjet celou sjezdovku, nicméně bez zavazadel, […]

Poslední kilometry z Lipnem v dohledu

Tour de Czech – 12. den

Konečně přišel na řadu den, kdy jsme měli dosáhnout našeho cíle, tedy přehrady Lipno. Jelikož podle plánu měla trasa obnášet necelých třicet kilometrů, rozhodli jsme se vyrazit až těsně před polednem, kdy teplota stoupala k 30°C, což nám nejvíc vyhovuje :-D. Kolem Vltavy jsme během chvíle dorazili do obce Větřní, kde jsme se vydali doprava […]

Prohlídka Českého Krumlova

Tour de Czech – 11.den

Co říct o v pořadí jedenáctém dni naší cesty ? Není toho mnoho. Ráno jsme si dali delší spánek a po obědě vyrazili na podrobnější prohlídku historického centra města. Navštívili jsme také věž zdejšího zámku, ze které se nám dostalo krásného výhledu nejen na celé centrum Českého Krumlova. Čistě odpočinkový den jsme opět zakončili v […]

Na raftu na Vltavě

Tour de Czech – 10.den

Pro desátý den jsme se rozhodli vyměnit kolo za raft, a vydali jsme se z Českého Krumlova po Vltavě do Zlaté Koruny, tedy přibližně 17 kilometrů na vodě. Vyrazili jsme tedy kolem 11 hodiny, samozřejmě vybavení láhví rumu, jak se na správné piráty sluší a patří :-D. Pomalým tempem jsme projeli Českým Krumlovem, kde nás […]

Český Krumlov

Tour de Czech – 9.den

Hned z rána, jen co jsme si sbalili věci, jsme vyrazili vstříc dalším kilometrům, přičemž cílem tohoto dne byl Český Krumlov. Z Chlumu jsme tak vyrazili směr obec Hamr a dále na obec Cep. Těsně před touto obcí nás ovšem potkal další defekt, samozřejmě opět Zbyněk. Naštěstí i přes další parný den jsme zastavili ve […]

Západ slunce v Chlumu u Třeboně

Tour de Czech – 8.den

Jako zatím každý den, i ten osmý se nesl na vlně ohromných veder. Ráno jsme se tedy trochu prospali a na oběd vyrazili do Chlumu u Třeboně. Dobrá pizza v místní restauraci, která díky sklepnímu umístění nabízela i velmi příjemné prostředí nás namlsala, takže jsme si na večer nakoupili nějaké to víno a suroviny na […]