Články z kategorie: Slovensko

Západní Tatry / Roháče 2014 – 4.den

Až na druhý pokus se mi podařilo zdolat vrchol Ostrého Roháče. Ovšem nutno říci, že to bylo o týden později, než první pokus. První pokus totiž nevyšel, a další den na tůru nám už nezbyl. Ovšem naskytla se mi možnost další týden opět vyrazit na Slovensko, čehož jsem využil právě proto, abych si mohl odškrtnout […]

Západní Tatry / Roháče 2014 – 3.den

Třetí ten byl původně naplánován výšlap na obávaný Ostrý Roháč, ovšem po náročné tůře předcházejícího dne se někteří už dopředu rozhodli dnešní tůru poněkud odlehčit. Stále jsme opět vycházeli s nadějí, že alespoň někteří přeci jen na Ostrý Roháč vyrazí. Vyšli jsme tedy v sedmi lidech ze Zverovky po žluté značce směrem na Rákoň. Z […]

Západní Tatry / Roháče 2014 – 2.den

Druhý den časně ráno jsme přivítali krásné počasí, což nás všechny povzbudilo k tomu, abychom brzy vyrazili. To se taky povedlo a již po osmé ranní jsme byl připraveni k výstupu u chaty Zverovka. Dokonce jsme přijeli tak brzy, že jsme ani nemuseli platit parkovné. Z parkoviště jsme tedy vyrazili po neoblíbené asfaltové cestě směrem […]

Západní Tatry / Roháče 2014 – 1.den

I letošní rok jsme se vrátili na blízké Slovensko, když jsme se rozhodli navštívit opět o něco vyšší hory – tentokráte Západní Tatry, neboli Roháče. Dlouho avizovaný trek do Roháčů nakonec dostal svou přesnější podobu na poslední červnový víkend. Volání vysokých hor neodolalo rekordních devět lidí, čímž se z letošního, dá se říci už zájezdu, […]

Malá Fatra

Malá Fatra 2013 – 3.den

Druhý den jsme ráno dojeli autem do Vrátné, odkud jsme se lanovkou dostali do Snilovského sedla během několika desítek minut. Odtud jsme se velmi rychle dostali až na vrchol Velkého Kriváně, který jsme loni kvůli nepřízni počasí zdolat nestihli. Rychlá svačina byla následována opětovným sestupem do Snilovského sedla, odkud jsme po hřebenové trase prošli vrcholy […]

Malá Fatra 2013 – 2.den

Po těžkém vstávání jsme přeci jen ráno vyrazili směr Biely Potok,kde jsme nechali auta a dále pokračovali po svých. Krásu Jánošikových dier jsme poznali již dříve, nicméně i na podzim stojí za návštěvu. Poté jsme již dorazili do sedla Medzirozsutce, kde jsme se u svačiny rozhodovali, kam budeme pokračovat. Nakonec zvítězila varianta zdolat Veľký i […]

Malá Fatra

Malá Fatra 2013 – 1.den

Po roce jsme se během babího léta rozhodli opět navštívit slovenský národní park Malá Fatra, jelikož z poslední cesty sem nám chyběl zdolat nejvyšší vrchol zdejšího pohoří. Jelikož se jednalo pouze o víkendový pobyt, přijeli jsme do Terchové až v neděli večer, kdy jsme se ubytovali. I ono ubytování mělo něco do sebe. Krásně spravené dřevěnice byla […]

Nízké Tatry 2013 – 4. den

Jelikož musíme poslední den pobytu opustit apartmán do desáté hodiny, tak ráno zbyl čas akorát na sbalení věcí a vyrážíme vstříc přehradě Liptovská Mara. Zde nejprve narážíme na placenou pláž, což nás odradilo, proto jsme ještě několik kilometrů ujeli, abychom nakonec v pohodě zastavili u pěkné pláže naprosto zadarmo. Voda v přehradě, ač velmi studená, je relativně […]

Bobová dráha Pavčina Lehota

Nízké Tatry 2013 – 3. den

Třetí den nám podle očekávání i podle tradice prší. I proto volíme návštěvu Demanovské jeskyně svobody. Zde nás na první pohled zaráží cena za fotografování, která je dokonce vyšší, než za samotný vstup (7€ a 10€). I proto žádné fotky z jeskyní nemáme. Jeskyně jsou zajímavé, to určitě, ovšem trošku mi tam něco chybělo, ačkoliv […]

Nízké Tatry skalnatý masiv

Nízké Tatry 2013 – 2. den

Druhý den se nám podařilo vyrazit o něco dříve, takže jsme měli čas na delší tůru. Vyrazili jsme autobusem na zastávku Lůčky, odkud jsme se po červené značce vydali vstříc vrcholu Krakova Hoľa. Ovšem cesta nebyla žádný med. Od prvních metrů průdké stoupání, ve kterém jsme vypotili i to poslední pivo, které jsme večer před […]