The Italian Job 2012 – 1. den

Čtyři hodiny ráno, ještě dříve než slunce ukáže své první paprsky, a my se již pomalu mačkáme do auta, kde je nečekaně mnoho zavazadel, přestože cestujeme prozatím jen ve třech. Po chvíli tak vyrážíme vstříc našemu cíli a začínáme polykat první kilometry českých dálnic.

První zastávka nás čekala ještě před hraničním přechodem Mikulov, nicméně jde jen o krátkou zastávku kvůli rakouským dálničním známkám. Rychle tak pokračujeme dále a konečně se dostáváme na kvalitní dálnici. Hraniční přechod Ferlach/Tržič.

Další zastávka nás čekala v rakouském městečku Ilz těsně před Grazem. Nicméně ani zde jsme dlouhou dobu nestrávili, jen rychlý nákup v místním obchodě a pokračujeme dále. Konečně se blížíme k hranicím se Slovinskem.

Ovšem chceme se vyhnout tunelu Karavanky a tím pádem nutnosti placení mýtného a slovinské dálniční známky k tomu. Proto jsme se rozhodli pro poněkud obtížnější trasu, nicméně o to krásnější cestu přes hraniční přechod Ferlach/Tržič.

Bledské jezero  Poté se již konečně dostáváme do města Bled, kde je naším cílem tamní jezero a hrad. Nejprve tedy zdoláváme hrad, kde nás čeká pokladna s poměrně drahým vstupným 8€, nicméně zvědavost nás nutí jít dále. Ovšem hrad Bled pro nás znamenal spíše zklamání. Jistě, krásné výhledy na jezero jsou úchvatné, ovšem ty můžete najít i mimo hrad. Kromě muzea tak moc lákavých věcí na tomto hradu není.

O to krásnější je koupání v místním jezeru. Bledské jezero, jehož dominantou je Kostel Nanebevzetí Panny Marie na ostrově uprostřed jezera, nabízí křišťálově čistou vodu a krásné okolí. Na zmíněný ostrov není problém doplavat a prohlédnout si jej, ovšem dovnitř Vás v plavkách nepustí. Pro prohlídku interiéru kostela je tak třeba zvolit například dopravu pomocí jedné z mnoha lodí. Bledské jezero

Ačkoliv je u jezera opravdu krásně, my pokračovali dále, konkrétně do soutěsky Vintgar, která leží jen několik kilometrů od Bledu. I při návštěvě soutěsky se platí za vstup, přesněji 4€. Ovšem tato návštěva nás opět trochu zklamala. Zřejmě jsme ještě byli namlsaní ze slovenských Jánošíkových Dier, protože jinak tato přírodní památka jistě stojí za prohlídku. Soutěska Vintgar

Soutěska Vintgar nabízí několik krásných vodopádů, hluboké tůně plné neuvěřitelně čisté vody a hluboký skalní kaňon. Ovšem trasa soutěskou je opravdu jednoduchá a zvládli ji i matky s kočárkem, jelikož chodník je po celou trasu upravený a snadno zdolatelný. Soutěska Vintgar

Po zhruba dvou hodinkách strávených v soutěsce pokračujeme již do kempu ke strávení noci. Vybíráme si kemp Kemne v Dovje nedaleko Bledu, kde jsou za krásnou cenu velmi dobré podmínky pro pobyt.

Na noc nás zde přivítala silná bouřka, která ovšem nedokázala zkazit dobrý dojem z prvního dne naší cesty.

1 komentář k “The Italian Job 2012 – 1. den”