The Italian Job 2012 – 4. den

Jelikož nás tlačil čas, tak čtvrtý den v italských Dolomitech je i dnem posledním před přesunem dále na jih. Jenomže po ránu nás přivítalo nádherné počasí – azuro. Proto jsme se rozhodli zdolat ještě jeden vrchol.

Cortina d´Ampezzo Sbalili jsme tedy stan a veškeré věci do auta a k našemu cíli jsme vyrazili autem. Po krásných serpentýnách jsme stoupali stále výše, až jsme se zastavili u vyhlídky na Cortinu d´Ampezzo, se kterou jsme se tak naposledy rozloučili. O několik set metrů výše jsme nakonec zaparkovali v sedle Vasparola, jenž se nachází v 2183 metrech nad mořem.

Hned u cesty zde najdete menší restauraci a parkoviště, ale také přilehlé jezero, tedy spíše jezírko co se rozlohy týče. Tady jsme tedy nechali i my náš dopravní prostředek a vydali se vstříc vrcholu Sass de Stria, jenž leží v 2477 m.n.m. Sass de Stria - po stopách 1 světové války

Cesta na vrchol je protkána zákopy a tunely, které zde vznikly za první světové války. Právě zde totiž procházela fronta této války, kde panovaly tuhé boje mezi Rakouskem a Itálií. Nejtvrdší boje se odehrávaly zejména o protější vrchol Picolo Lagazuoi. I proto je výstup na Sass de Stria tak zajímavý, jelikož jdete vlastně po stopách první světové války.

Sass de Stria - po stopách 1 světové války Ačkoliv je výstup poměrně jednoduchý, zejména bez čelovky může v tunelech nastat problém. Přestože se tunelům můžete částečně i vyhnout, projít si tyto cesty z války včetně všech chodeb a střílen s výhledy do okolí rozhodně stojí za to.

Nejtěžší část výstupu tak čeká až pod vrcholem, kdy je třeba zdolat i dva obtížnější žebříky. I tak to ale pro sportovně nadané turisty nepředstavuje žádný problém. Poté se již dostanete na vrchol, jehož dominantou je obrovský kříž a pomník zemřelému horolezci. Sass de Stria - po stopách 1 světové války - pohled na masiv Marmolada

Z vrcholu Sass de Stria se otevírají krásné výhledy do všech stran, upoutá zejména výhled na ikonu Dolomit – masiv Marmolada, jenž je se svými 3343 metry nad mořem i nejvyšším vrcholem Dolomit.

Cesta zpátky z vrcholu je možná jen po stejné trase jako při výstupu, proto se zde již příliš nezdržujeme a u auta jsme poměrně rychle. Zde nás čeká jen rychlá svačina a vyrážíme vstříc horským cestám směr Bolzano. Sass de Stria - po stopách 1 světové války

Tato cesta nás naprosto uchvátila, dalo by se to nazvat rájem pro cyklisty i motorkáře. Neustále serpentýny, krásné výhledy, dokonalý povrch cesty. To vše nás překvapilo na této horské cestě. Přibližně padesát kilometrů cesty a už jsme v Bolzanu, zde jen krátká zastávka na nákup a pokračujeme dále již po dálnici směr Lago di Garda, chcete-li Gardské jezero.

Zde přijíždíme až na večer a ubytováváme se v kempu ve městě Lazise. Kemp Comunale se nachází hned u pláže jezera a nabízí krásné prostředí za přijatelné ceny. Ještě večer zkoušíme vodu zdejšího jezera.

Ačkoliv pláž, která leží vedle kempu není nijak veliká ani neuchvátí svou krásou, voda vše vynahrazuje. Křišťálově čistá voda, klidná hladina, v pozadí vysoké hory – opravdu krásné prostředí pro relax na dovolené.